2015. február 2., hétfő

Krepp és dekorgumi táskák

Lilien kapott egy egyszerű barna ruhát, hozzá pedig kétféle barna táskát.
Az első képen látható táska kötött része krepp papírból készült, a második fotón lévő táska pedig dekorgumiból.
Krepp papírból egyelőre ez a kettő van készen:

Dekorgumiból viszont van néhány, és másfajták is, mert ezeket régebben csináltam:

A barnák fülei kissé pöndörödnek a sodrástól, de ez ilyen.

A narancs tatyó tépőzárat kapott:

És bár a vegyes képen nem látszik, de ez a táska piros:

A dekorgumi cuccok hátránya, hogy könnyen karcolódhatnak, bár őszintén szólva, nem őriztem őket hímes tojásként, és mégsem lett bajuk, de azért nem árt figyelni erre, ha valaki ilyesmit szeretne készíteni.

Csináltam egy kis "hogyan készült"-et a krepp táskáról:
1. Krepp papír tekercset vágjunk kb. 1cm széles csíkokra. A csíkokat sodorjuk meg szépen. Ez egy kissé időigényes dolog.

2. Ha megvan már néhány csík sodorva, akkor a végeiknél ragasszuk össze őket. Természetesen ott is sodorjuk be.

3. Én "2"-es méretű kötőtűvel kötöttem.

4.  14 szemes sorokat csináltam.

5. Kb. 9,5 cm hosszúságban kötöttem úgy, hogy a kezdő és végződő szál ellentétes oldalra jusson, hogy a két szállal le lehessen az oldalát varrni. (Bizonyára, gyakorlott kötősöknek ez nem újdonság, nézzétek el nekem, én nagyon amatőr vagyok a dologban).

6. Szóval, a két szállal levarrjuk igen óvatosan az oldalakat. Én kicsit mélyebben hurkoltam, vagyis a szélétől fél centire.

7. Az alsó sarkakat is megvarrtam.

8. Kifordítottam, majd hímzőfonal és gyöngyök használatával elkészítettem a táskafüleket.


Ezután jöhet a díszítés.
A krepp papír táska hibája, hogy nem jó, ha nedvesség éri, viszont, aki készítene ilyet le is fújhatja lakkal, az én következő táskám is ilyen lesz, mert szükségem van egy sötétebb türkiz színűre, és a lakk besötétíti a kreppet. :-)


15 megjegyzés:

  1. Nagyon klasszak lettek, csodállak ezért a krepp táskáért. Én raffiából horgoltam egyet, de elég volt egyszer is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Bambuc! :-) Fúh, raffia... képzelem, hogy mennyire nem lehetett egyszerű dolgozni vele. Pedig én is szeretem a raffiát, és már annyiszor eszemben volt, hogy ki kéne belőle találni valamit, színesben is olyan klassz! :-)

      Törlés
  2. Nagyon tetszenek, imádom az apró táskákat. Elárulnád, hogy a dekorgumi táskákat mivel ragasztod össze?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ragasztópisztollyal. Eléggé óvatosan kell vele bánni, mert a legkisebb hiba is csúnyán látszódhat. Próbálom mindig a lehető legvékonyabban ragasztani, nehogy kifolyjon a széleken. Szóval, elég macerás. Azt hiszem, lehet már kapni olyan ragasztót is, ami jó dekorgumihoz, ha jól tudom az UHU Kraft is jó, de az meg elég drága...

      Törlés
    2. És köszi, én is imádom az apró táskákat, sőt, mindenféle táskát a mi méretünkben is, lehet, ezért szeretem csinálni is őket. Szeretném, ha lassacskán gyűlne össze annyi, hogy valamelyik babának lehetne nyitni egy táskaboltot. :-)

      Törlés
  3. Nagyon helyes ez a baba a táskák is nagyon tetszenek főleg a barna fonott azt én is elfogadnám nagyban :) Nagyon ügyes vagy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, aranyos vagy! :-) És képzeld, eredetileg nagyban akartam krepp táskát készíteni, még meg is van a félbemaradt kötés, amit nem is tudom miért nem fejeztem be... Lehet, hogy egyszer végigcsinálom, valószínű, le is fogom lakkozni, és akkor tartós is lesz. Persze, nem ilyen kis vékony szálakat sodortam meg, hanem jóval vastagabbat, olyan fél centis fonal lett belőle. Szóval, lehet játszani ezzel a dologgal, bár nem tudom mennyire tartós lenne, vagy lesz az enyém...

      Törlés
  4. Őszinte leszek most, is mint mindig!
    Eszembe nem jutott volna krepp papírból "fonalat" készíteni, és abból kötni bármit is!
    Elképesztő ötleteid vannak!
    Az meg hogy mennyire profi és zseniális lett mindegyik táska, nem is kétséges!
    ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Barátnőm! :-) Képzeld, az ötlet az Auchan-ban született meg bennem, amikor hasonló táskát láttam nagyban, mint ez a kicsi kék krepp. Ez talán tavaly nyáron lehetett, mikor szezonja volt az ilyen kötött strandtáskáknak. Talán az raffiából volt, vagy nem is tudom. Fúh, hát, nekem nagyon tetszett, eleve a színe, aztán meg az egész, viszont sajnáltam rá a pénzt, és valahogy egyből a krepp megoldás jutott eszembe, csak éppen tudtam, hogy az gyenge tartású lenne ilyen nagy méretben, a fülei hamar leszakadnának. Úgyhogy ezért a lakkozás biztos segítene rajta. Aztán nemrégiben, ahogy matattam a fiókban, és megláttam a félbehagyott kötést, egyből megvilágosodtam, hogy miért is nem csinálom meg én ezt kicsiben... A többi meg már itt is van. :-)

      Törlés
  5. Nagyon szuper lett az összes táska! Nagyon tetszenek! Klassz ötleteid vannak!

    VálaszTörlés
  6. Imádom ezeket a cuki kis tatyókat. Nekem a kék krepp a kedvencem! Olyan cuki a kis gyöngyös fülével!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszike, Vik! :-) Ez a kék krepp olyan szép színű, hogy kikívánkozott belőle is egy táska, és egy hasonló színű rucival simán remekül mutat majd, csak egyelőre nincs ilyen anyagom. :-) Tegnap pirosban csináltam krepp tatyót, és lehet, hogy lesz majd fehér, fekete és ezüst...

      Törlés
  7. Jaj de nagyon zsír!!! Ez a krepp cucc és tutorial zseniális! De a kedvenceim a szines gumitáskák, azok teljesen olyanok a fotón, mintha marcipánból lennének. Valami Candy Girl karakterhez, vagy nem is tudom... (Bár az lehangoló, hogy a mézeskalácsházikó eredeti mesebeli gazdája kannibál :'))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát, igen... Gyerekként mennyi mindenbe nem gondol bele az ember! :-)
      Köszi a dicséretet, drága vagy! :-) Örülök, hogy tetszenek a tatyók. A dekorgumiból elképesztő dolgokat lehet csinálni, egy kis ízelítő:

      https://www.youtube.com/watch?v=GpI8thfAKgs


      Törlés